HTML

Egészségkuckó - kuckózz az egészségbe!

Egy lelkes kezdő kalandozásai a fittness, diéta és egészség világában. Tapasztald meg velem és rajtam keresztül, hogy hogyan válok tudatossá, egészségessé és boldoggá.

Friss topikok

Linkblog

Egészség - Mire jó az olívabogyó magja, avagy a gyomorpanaszok okos kezelése

2011.02.21. 22:01 dieta-mozgas-egeszseg

Én is ledöbbentem amikor először hallottam ezt a furcsaságot. Magát az olívabogyót is utálom, nemhogy megegyem a magját. Mint sok mindenről erről is a természetgyógyász képzés alatt kaptam egy másfajta képet és alkottam egy másfajta véleményt. Volt a képzésünkben egy olyan nap, amikor rangos tanárok jöttek és mindenféle dologról kiokosítottak minket. Laci bácsi, akivel azóta már többször is találkoztam,( és még hányszor fogok) rajtam mutatta be, hogy hogyan is működik az egyik legsűrűbben használt bioenergetikai eszköz a bioindikátor, és megmérte, hogy melyik szervem mennyire működik jól. Utána pedig adott egy kis leírást, hogy mi az ami nem jó, és hogyan lehet ezen javítani.Nekem ez éppen kapóra jött hiszen sav visszafolyástól és nem megfelelő gyomorműködéstől szenvedtem. Persze kimutatta, hogy a gyomrom nem működik jól. Azt javasolta, hogy egyem meg minden nap két héten keresztül egy olívabogyó magját, mert abban olyan anyagok vannak, amelyek beépülnek a gyomorfalba és védik azt a kiszivárgó savtól, sőt mi több erősítik is azt.

Hazajöttem és elmondtam a páromnak, aki hogy hogy nem ugyanazzal a problémával küszködött mint én. (Ez itt megint egy kérdés, hogy melyikünk "fertőzte" meg a másikat úgymond energetikailag, vagy vette át a másiktól ezt a terhet). Elkezdtük szedni és láss csodát két hét után elmúltak a kellemetlen tünetek, amik előtte hónapokig megvoltak. Pár hét után már bármit ehettünk, semmitől sem jött a savas visszafolyás. Nagyon jó, és érdemes kipróbálni refluxos vagy gyomorfekélyes, illetve azt megelőző tünetek kezelésére.

A felhasználás nagyon egyszerű. Venni kell egy olyan olívabogyó konzervet, vagy befőttet, amiben a szemeknek megvan a magja. Innentől attól függ, hogy milyen beállítottságú az ember. Én például nem szeretem, ezért levágom a húsát és a magot vízzel lenyelem. A párom, aki szinte csak ezért szerette meg a bogyót, megeszi a húsát, és a magot utána lenyeli vízzel. Nekem nagyon sokat használ, és érezhetően erősíti a gyomrom.

És itt van még néhány tipp, hogyan a gyomorbajokat és efféle tüneteket kezelni lehet, amik nekünk is beváltak:

- Fehér akácvirág tea: a párom volt főnöke adta az ötletet hogy vegyük meg, az van elméletben ráírva, hogy napközben, az étkezések között fogyasszuk, én este is ittam és semmi bajom nem lett tőle, tény hogy jó savtermelés ellen.

- Citrom: ugyanis minden közhiedelemmel ellentétben a citrom lúgosító hatású, közömbösíti a gyomorsavat. Egy fél pohár vízbe fél citrom leve segít a tünetek enyhítésében. Egyből lehet érezni a közömbösítést utána. Ha reggel meleg vízbe fél citrom levét  facsarjuk, olyan jól bemelegíti a gyomrot, hogy utána kevésbé fog termelődni a sav egész nap.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kuckozzazegeszsegbe.blog.hu/api/trackback/id/tr22678261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2012.11.15. 13:12:17

Jó ez az oldal. Olivabogyó magjára nem is gondoltam eddig. A citromos vizet én is használom, főleg nyáron.

Rita Rubocki 2014.02.10. 19:32:25

Én 2 hétig szedtem az olivabogyó magját.Kérdésem az lenne hogy ezt kúraszerűen kell,vagy elég volt ez a 2 hét?A panaszaim megszűntek.

Krisz1111 2014.11.11. 15:05:10

Szeretném megkérdezni, hogy a cikkben említett természetgyógyász képzésre hol lehet jelentkezni és a Laci bácsival hogyan lehet találkozni, mivel néhány egészségügyi bajom van, és biztos megérted, hogy szeretnék azokra megoldást találni. A gyomorsavamra ma elezdtem az olivabogyó magját szedni.

Renkóka 2024.01.29. 10:55:24

Nekem a mag nagy, ezért apróra törtem, így nyelem le, ez is használ? A másik kérdésem: Ezt a kúrát évente, félévente meg kell ismételni?
süti beállítások módosítása